Firmy a podnikatelé toužící působit na internetu se mohou k tomuto kroku rozhodnout kdykoliv. Nic jim v takovém podnikání nebrání. Jenže zatímco spustit tu svůj byznys není nic nezvládnutelného, není to žádná složitá věc, je už dosažení úspěchů v tomto přece jenom něco docela jiného. I když se na internetu pohybuje velké množství lidí, z nichž by se potenciálně mohli stát zákazníci, nejednou se tu naráží na problém související paradoxně se zdánlivým nezájmem a nedostatkem klientů, kteří by dali takové firmě nebo podnikateli vydělat.
Leckdo si tak sice pořídí web, na kterém něco nabídne světu, jenže odezva od veřejnosti ne a ne přijít. Nikde tu není třeba ani živáčka, který by měl o to nabízené zájem, a není-li zájem, nejsou pochopitelně ani žádoucí zisky. A to je chyba, již je záhodno co nejdříve odstranit.
A jak se tato odstraňuje? Jak se získávají návštěvníci a zákazníci, pokud jich na nějakém webu není dost?
Pochopitelně, formou reklamy. Podnikatel se tu musí zviditelňovat, musí se snažit, aby si přízeň jiných uživatelů internetu získal.
Ovšem je třeba vědět nejen toto. Ze zřetele se nesmí spustit ani skutečnost, že ne všechny reklamy zabírají tak, jak je to žádoucí. Je celá řada případů, kdy podnikatel zaplatí za zveřejnění reklamy, jež mu ale vůbec nic nepřinese, protože je tato stranou zájmu lidí, kteří by na ni měli náležitě reagovat.
A tak je rozumné, pokud ten, kdo se chce zviditelnit, vsadí na PPC systém. Právě tyto reklamy totiž oplývají nespornou předností v tom, že se u nich platí pouze za prokazatelně dosažený úspěch.
V případě PPC specialista žije z toho, kolik návštěvníků pro toho propagovaného zajistí, tedy podle počtu lidí, kteří na tuto reklamu kliknou. Což znamená, že se tento musí snažit o to, aby jeho reklama zabírala, protože jinak si nevydělá ani on, ani propagovaný podnikatel.
Na PPC reklamy je tak spolehnutí. Ty přinesou kýžený efekt. Na rozdíl od něčeho, co někdo někam vyvěsí, aniž by to vůbec vzbudilo něčí zájem.