Jak si zařídit domácí tělocvičnu?

Chcete se dostat do formy a být fit? Každý dobře ví, že vysněné tělo za námi jen tak z ničeho nic nepřijde. Dosáhnout ho můžete nejen zdravou stravou, ale i pohybem. Chůze nebo běh na pásu a posilování jsou krokem k úspěchu. Vyplatí se tedy cvičit ve veřejných, komerčních prostorách, nebo si vybudovat svoji vlastní?

domaciposilovna2

Proč je domácí tělocvična dobrá volba

Domácí posilovna má oproti veřejnému fitness centru několik výhod. Cena roční permanentky do veřejného fitness centra se vyšplhá na úroveň ceny nového posilovacího stroje a dalších zařízení ve vaší posilovně. Ve veřejných posilovnách také není žádné vybavení vaše a na soukromí můžete rovnou zapomenout.
Další skvělou výhodou vlastní tělocvičny je, že nejste nijak časově limitovaní. Cvičit můžete kdykoliv a jak dlouho chcete – to vše v pohodlí domova. Ze začátku do domácí posilovny sice musíte zainvestovat, ale do budoucna se vám to velmi vyplatí. Trápí-li vás financování, může vám pomoci například půjčka bez registru.

Jaké prostory jsou potřeba

Při zařizování domácí tělocvičny je samozřejmě potřeba volná nebo málo využívaná místnost. Nemusí být nijak obrovská. Důležité je, aby se v ní dalo dobře větrat. Pokud nemá místnost okna a vysoké stropy, nezapomeňte vybrat klimatizaci. Myslete i na správný výběr podlahy. Snadno udržovatelné materiály jako laminát, linoleum, dřevo nebo PVC jsou odolné. Zem také můžete pokrýt speciální podložkou, která tlumí nárazy.

domaciposilovna

Jdeme vybavovat

Prostor už máte, ale co by byla posilovna bez strojů. Než nakoupíte první vybavení, rozvrhněte si svou místnost do tří zón – prostor pro rozcvičení a strečink, aerobní zónu a posilovací část.
Do protahovací zóny vám bude stačit podložka na cvičení. Další užitečné předměty jsou masážní válce. Ty slouží k podpoření regenerace u intenzivnějších tréninků.
Do aerobní části můžete pořídit crossový trenažér, běžecký pás nebo rotoped. Pokud se vám tyto velké stroje nevejdou, aktivitu na nich nahraďte skákáním přes švihadlo či proběhnutím po okolí vašeho bydlení. Pokud chcete běhat na páse nebo jezdit na rotopedu, ale nevíte, jak se donutit, postavte si před tento stroj televizní nebo počítačovou obrazovku. Můžete tak sledovat svůj oblíbený seriál a u toho dělat něco pro své tělo.
Silová část může obsahovat činky různých hmotností, odporové gumy nebo multifunkční posilovací věže a lavice. Nezapomeňte posilovat i hloubkové svaly, které podporují správné držení těla.

Tip na závěr

Zeď ve vaší tělocvičně pokryjte zrcadlem. Budete tak lépe kontrolovat, zda provádíte cviky správně. Navíc můžete pozorovat, jak se časem zlepšujete. Uvidíte pokroky ve výdrži, celkové síle a časem i po vizuální stránce.

5/5 - (2 votes)

Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup